Motorcross moet betaalbaar blijven!

Meest gestelde vragen



Hoe veilig is mx-discount.nl?

Uw gegevens zijn veilig bij ons. Door uw wachtwoorden te versleutelen en al uw gegevens over een versleutelde verbinding is de beveiliging van MX-Discount optimaal.

 



Kan ik de producten ophalen?

Nee, helaas niet, wij zijn een internetbedrijf met een magazijn, helaas kunnen wij geen klanten ontvangen.

 


 

Wat moet ik doen als het pakketje is beschadigt of er missen dingen?

MX-Discount stelt alles in het werk om er voor te zorgen dat uw pakket goed aankomt. Mocht uw pakket toch niet naar behoren aan zijn gekomen dan kunt u contact opnamen met onze klantenservice via 0591-221478  of via klantenservice@mx-discount.nl. Wij doen er dan alles aan om uw bestelling alsnog goed af te ronden.

 



Hoe kan ik mx-discount contacteren?

U kunt ons elke dag een email sturen naar klantenservice@mx-discount.nl, of op werkdagen bellen naar 0591-221478 van 08:00-20:00

 



Is er iemand die een andere taal spreekt dan Nederlands?

Onze klanten komen uit verschillende landen, ook werken wij veel samen met buitenlandse bedrijven voor de cross. Daardoor spreken wij ook Engels en Duits.

 



Wat moet ik doen als mijn motor merk, model of bouwjaar er niet tussen zit?

Indien u motor er niet tussen zit, neem dan contact op met de klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl, dan kijken we of wij u alsnog kunnen helpen.

 



Het product of maat is uitverkocht wat kan ik doen?

Neem dan contact op met onze klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl. Zij kunnen u informeren over de bijzonderheden

 



Hoe kan ik betalen?

iDeal:

iDeal vooruitbetaling via uw eigen bank met iDeal. Deze meest gebruikte betaalmethode is gemakkelijk, vertrouwd en helemaal gratis. iDeal is de ideale betaalmethode voor klanten met een ABN Amro, Rabobank, SNS, SNS Regio, Friesland, Van lansschot Bankiers, ASN, Triodos of ING-rekening.

Creditcard:

Het betalen via creditcard is mogelijk met een kaart van Visa, Eurocard, Mastercard en Maestro.
Er worden geen extra kosten berekend voor PayPal betalingen.

Contant:

U kunt ook contact betalen en afhalen in onze winkel.

Bancontact:

Speciaal voor onze Belgische vrienden.
Er worden geen extra kosten berekend voor Bancontact betalingen.

Sofort Banking:

Special fur unsere Deutsche freunden.
Zahlungen sind kostenlos.

Paypal:

Met Paypal betaalt u snel en veilig online. Met Paypal geniet u van uw financiële privacy online en wordt een koper bescherming gegarandeerd.
Er worden geen extra kosten berekend voor PayPal betalingen.

Rembours:

Er kan betaald worden met rembours. Kosten voor rembours zijn €9,95



Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland zijn € 5.95 Bij bestellingen boven € 99 zijn de verzendkosten gratis

De verzendkosten voor andere Europese landen bedragen € 9,95

 



Ik probeer te bestellen maar het lukt niet, wat moet ik doen?

Als u in de kassa bent en het lukt niet om te betalen, kan dit te maken hebben met de cookiesinstellingen.

Een eenvoudige manier om dit te omzeilen is om via een andere browser (safari, google chrome, firefox, enz...) of andere computer de bestelling te plaatsen.

Indien u nog steeds problemen ondervindt met het bestellen, neemt u best even contact op met de klantenservice

 



Hoe weet ik of ik besteld heb?

Zodra u een bestelling heeft geplaats en betaald, krijgt u van ons een bevestiging e-mail met alle benodigde informatie.

Het is dus belangrijk dat u een werkende e-mail adres invult.

Heeft u iets besteld maar geen bevestiging e-mail van ons ontvangen, neem dan contact met ons op.

Kijk voor de zekerheid even of hij niet bij uw spam is terecht gekomen.

 



Wat is mijn order status?

Met behulp van uw ordernummer dat u krijgt als het pakket is verzonden, kunt u het pakket volgen.. Let op! De track&trace-link wordt pas actief 1-2 dagen nadat de bestelling is verzonden.

 



Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wilt u uw bestelling annuleren kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl. Als uw bestelling al in het uitleverproces zit of verstuurd is, kan de bestelling niet meer geannuleerd worden. Als klant heeft u recht op 14 kalenderdagen zichttermijn na ontvangst van uw bestelling. Dit mits de producten en verpakkingen in onveranderde staat verkeren,

dat wil zeggen ongebruikt en onbeschadigd.

U mag de producten niet gebruiken, maar natuurlijk wel voorzichtig bekijken.

 



Ik heb per ongeluk een verkeerd adres ingevuld, wat moet ik doen?

Als u een fout heeft gemaakt in het afleveradres, kunt u het beste zo snel mogelijk contact opnemen met onze klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl. Als uw bestelling al verwerkt is en in het uitleverproces zit, kan het adres helaas niet meer aangepast worden. De leverancier neemt helaas ook geen adreswijzigingen van ons aan. In het geval dat het pakket door de leverancier naar ons wordt teruggestuurd wegens onbekend/fout adres (op te volgen op de track&trace link die u van ons ontvangt bij het uitsturen van de bestelling), kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl die dan een nieuwe bestelling zal opmaken voor u.

 



Wanneer komt mijn pakket aan?

De levertijd ligt tussen 2-5 werkdagen. Meestal duurt dit 2-3 werkdagen. Bij drukte bij de leverancier of als het product bijbesteld dient te worden, kan dit tot 5 werkdagen duren.

 



Wat moet ik doen als mijn bestelling vertraagd is?

Krijgen wij het bericht van ons magazijn of koerier dat uw bestelling vertraagd is, dan zullen wij u zo snel mogelijk proberen te informeren. Als klant heeft u altijd de mogelijkheid om uw bestelling te annuleren als uw product vertraagd is. Wij doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat wij niet kunnen voldoen aan onze verplichtingen. Wij voorbehouden ons het recht om vergoedingen aan de klant voor vertraagde bezorging af te wijzen.

 



De track-and-trace link werkt niet

Gemiddeld duurt het ongeveer 1-2 werkdagen voordat deze link actief word. Is dit niet het geval, neem dan contact op met de klantenservice.

 



Hoe ontvang ik mijn bestelling?

U bestelling word direct bij uw thuisbezorgt via PostNL. U ontvangt een mail met een trackingnummer zodra uw bestelling gereed is voor verzending,

hiermee kunt u de zending volgen.

 



Op mijn track-and-trace link staat dat mijn pakket is bezorgt, maar ik heb niks ontvangen wat moet ik doen?

  • Vraag even bij de buren of deze het pakketje voor u in ontvangst hebben genomen.
  • Controleer of het pakket in een carport/garage/onder tuinmeubels ligt.

Mocht dit geen resultaat opleveren neem dan even contact op met de klantenservice

 



Ik heb maar een deel van mijn bestelling ontvangen

Bij een grotere bestelling (volume) kan het zijn dat uw bestelling is opgedeeld in 2 zendingen waarbij het kan gebeuren dat u de pakketten op verschillende tijdstippen/dagen ontvangt.

U heeft dan als het goed is ook 2 track-and-trace-codes ontvangen in de bevestigingsmail.

Het kan ook zijn dat u producten heeft besteld die vanuit verschillende magazijnen komen.

U zult dan uw bestelling verdeeld over meerdere pakketten op verschillende tijdstippen/dagen ontvangen. Wij bezorgen met PostNL of DHL. Indien geen van de hiervoor vermelde scenario’s van toepassing is en u bepaalde producten in uw bestelling ontbreken gelieve zo snel mogelijk na ontvangst van de bestelling contact op te nemen met de klantenservice

 



Wat zijn de retourkosten?

De retourkosten bedragen €6.75 voor standaard verzendingen binnen Nederland, en dient de klant zelf te betalen.

 



Hoe retourneer ik een product?

Zodra wij het product ontvangen hebben, zullen wij het andere product toesturen.

Indien u het ruilproces wilt versnellen kunt u ons het bewijs van inlevering /afgiftebewijs van de post doormailen via klantenservice@mx-discount.nl en in deze mail ook vermelden welk product u terugstuurt en naar welk product of welke maat u wilt ruilen.

Vermeld ook even het ordernummer/factuurnummer in de mail.

Na ontvangst van uw retour storten wij het geld terug via de betalingsmethode die u heeft gebruikt bij uw bestelling.

 

Opgelet!

Voor retourneren geldt een zichttermijn van 14 kalenderdagen als het product in nieuwstaat is en het in de originele verpakking wordt teruggezonden.

Helaas kunnen wij geen tenten, elektrische producten zoals CDI modules, ontstekingen en speciaal bestelde artikelen zoals bedrukte kleding, gepersonaliseerde nummerplaatstickers, wielen (compleet) en voedingssupplementen in retour nemen.

Wanneer u bij een postkantoor uw bestelling retour stuurt dient u altijd een bewijs van inlevering te ontvangen met een trackingnummer. Bewaar deze goed, zodat u later altijd kunt bewijzen dat u uw bestelling terug heeft gestuurd!

 

Voor meer informatie over het retour proces Klik hier

 



Wat moet ik doen als ik een beschadigt of verkeerd geleverd product hebt gekregen?

Zodra u het pakket ontvangt is het belangrijk dat u het onmiddellijk nakijkt.

MX-Discount inspecteert elk pakket voordat het wordt verzonden maar als blijkt dat u toch een beschadigd bijvoorbeeld door transport - of verkeerd product heeft ontvangen neemt u best zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl.

Zodoende kan eventueel onnodig wachten vanwege de retourprocedure vermeden worden.

Kijk altijd na of u het juiste onderdeel hebt ontvangen voordat u een reserveonderdeel monteert. MX-Discount is niet verantwoordelijk voor schade die ontstaat door verkeerde of verkeerd gemonteerde onderdelen

Eventuele vergoeding voor verkeerde of verkeerd gemonteerde artikelen is begrensd tot de verkoopprijs van het product.

Om het proces te versnellen willen we u vragen om enkele foto’s door te mailen.

  • Bij schade: detailfoto van de schade  + overzichtsfoto van het hele product
  • Bij verkeerd product: foto van het product en label op de verpakking + van de bon die u bij de bestelling hebt ontvangen.

Mail deze foto’s samen met een korte omschrijving naar klantenservice@mx-discount.nl. Gelieve hierbij ook uw ordernummer/factuurnummer te vermelden. De klantenservice zal u hier dan zo snel mogelijk bij helpen.

De procedure met de foto’s laat toe om uw klacht sneller te behandelen, vermits het retourproces van een product ongeveer 2 weken duurt.

 



Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Een retourproces duurt doorgaans 2 weken.

Zodra het retourpakket bij ons is binnengekomen ontvangt u hierover bericht en wordt er een ruil opgemaakt of het aankoopbedrag van de retour terugbetaald a.d.h.v. wat u op het retourformulier hebt aangegeven.