2-Takt Mengsmering
-
Castrol Power RS 2-Takt Olie Mengsmering
€ 9,95 -
Motul 510 2-Takt Olie Mengsmering 4L
€ 37,95 -
Motorex cross power 2-takt 4L
€ 69,95 -
Motorex cross power 2-takt 1L
€ 19,95 -
Putoline MX 5 2-Takt Olie Mengsmering 1L
€ 11,95 -
Motul 510 2-Takt Olie Mengsmering 1L
€ 10,95 -
Motul 710 2-Takt Olie Mengsmering 4L
€ 59,95 -
Motul 800 2-Takt Olie Factory Line Off-Road Mengsmering 4l
€ 74,95 -
Motul 800 2-Takt Olie Factory Line Off-Road Mengsmering 1L
€ 19,95 -
Motul 710 2-Takt Olie Mengsmering 1L
€ 16,95 -
Putoline MX 5 2-Takt Olie Mengsmering 4L
€ 44,95
2-takt mengsmering en blok olie.
2-takt blok olie gaat in de carter naar de versnellingsbak. Waarbij je mengsmering olie gaat mengen met benzine. Kijk daar voor in je handleiding wat je dan moet doen, en daar staat ook in wat het beste is voor je crossmotor. Ook in de 2-takt mengsmering olie heb je verschillende soorten. Ik adviseer echter alleen de full synthetische of de factory line mengsmering van hoge kwaliteit te gaan gebruiken. Hierbij is de smering en verbranding vele malen beter, en slijten de onderdelen ook een stuk minder, dan de olie van de action bijvoorbeeld.
Maar wanneer moet je de versnellingsbak olie gaan verversen? Dit kun je zien in je gebruikers handleiding, maar over het algemeen om de 5 uur. En als je veel gas geeft, en hoog in toeren rijdt, om de 3 uur. Natuurlijk kun je er wel veel langer mee rijden, alleen dan slijten de onderdelen in je blok ook veel sneller. En dan is een busje olie een stuk goedkoper. En koop dan alleen top merken zoals Motul en castrol, die hoog aangeschreven staan in de motorsport. Ze zijn niet de goedkoopste olie, maar je weet wat ze zeggen. "Je krijgt waar je voor betaald". En dat was het eigenlijk. Als u vragen heeft wat voor u de beste oplossing is, dan kunt u contact met ons opnemen.