Motorcross moet betaalbaar blijven!

Door een technische storing word er helaas 2x btw berekend. U kunt uw bestellingen door geven naar info@mx-discount.nl
Door een technische storing word er helaas 2x btw berekend. U kunt uw bestellingen door geven naar info@mx-discount.nl

Remvloeistof

3 artikel(en)

per pagina

3 artikel(en)

per pagina

Wist u dat uw crossmotor remvloeistof regelmatig moet gaan vervangen?

Hoe vaak denkt u dat de crossmotor remvloeistof word vervangen voor de GP rijders? Als jou antwoord "elke race" is, dan heb je het goed. Maar hoe vaak vervang jij je remvloeistof dan? Als dat al meer is van een half jaar, dan word het tijd dat je dat moet vervangen. Ook als je er niet mee gereden hebt. Wedstrijd rijders word geadviseerd om het om de 20 uur te gaan vervangen, en hobby's rijders om de 40 uur. Remvloeistof raakt over datum omdat het water aantrekt, of overhit raakt. Nieuwe remvloeistof is licht van kleur, en net zoals bij benzine, naarmate het donker word, begint het slecht te worden.

Een crossmotor kan de volgende 3 soorten remvloeistof op; DOT 3, 4 en 5.1. U kunt in uw handleiding van uw motor exact zien wat voor type remvloeistof er in moet voor en achter. Maar hoe hoger het getal, hoe beter het kwaliteit en hogere kookpunt (ja,remvloeistof kan gaan koken onder extreme temperaturen). Crossmotor remvloeistof gaat zodra de dop van het flesje open gaat, gat het gelijk water moleculen absorberen vanuit de lucht. Dus het is vaak het beste om een nieuw flesje te gaan gebruiken, om het te verversen. En niet een oude potje weer her te gebruiken, omdat er nog genoeg in zit. U kun een flesje remvloeistof maximaal 6 maanden bewaren, wanneer geopend.

Het vervangen van je remvloeistof is een routine zaak geworden, net zoals je de remblokken en remschijven gaat vervangen. Het klinkt vaak moeilijker dan het is, en je hoeft er geen monteur voor te zijn om dat te gaan vervangen.

Op deze pagina vind uw crossmotor remvloeistof in 2 verschillende soorten, namelijk DOT 3, 4 en 5.1. Waarvan de meesten DOT 3, en 4 gebruiken. DOT 5.1 word wel veel gebruikt bij warmere temperaturen, omdat deze olie een hogere kookpunt heeft, en meer druk kan verdragen als de DOT 3 en 4 remvloeistof.