Luchtfilters
-
Twin Air powerflow kit Luchtfilter kawasaki kxf 21-23 450 19-23
€ 16,95 -
Twin Air Luchtfilter honda cr 125-500 00-01
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter yamaha yz 125 250 95-96
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter yamaha yz 125 250 93-94
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter yamaha yz 125 89-92 250 89-97
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter yamaha yz 80 93-01
€ 15,95 -
Hiflo luchtfilter honda crf 250 22-23 450 21-23
€ 14,95 -
Hiflo luchtfilter kawasaki kxf 250 21-23 450 19-23
€ 14,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled kawasaki kx 65 00-23
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled kawasaki kx 80 85 91-23
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled kawasaki kx 125 250 02-08
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled kawasaki kxf 250 06-16 kxf 450 06-15
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled kawasaki kxf 250 17-18 kxf 450 16-18
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled honda cr 125 250 02-07
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled honda crf 250 14-17 450 13-16
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled yamaha yz 85 02-24
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled yamaha yz 125 250 97-24
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter kawasaki kx 125 250 92-93
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter kawasaki kx 125 250 90-91 + 94-96
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter kawasaki kx 125 250 97-01
€ 15,95
Luchtfilters zorgen ervoor dat er schone lucht naar binnen gaat, en zand buiten blijft.
Een van de meest irritante en saaiste dingen van het onderhouden van een crossmotor is het schoonmaken en oliën van een luchtfilter. Het is niet zo leuk als het schoonmaken van je crossbril bijvoorbeeld. Maar als je passie motorcrossen is en je geeft om je motor, dan is het onderhoud van je luchtfilter ook belangrijk. Want als jij geen lucht krijgt, dan doe je ook niks. En dat geld voor een crossmotor net zo. En het kan je meer vermogen geven als je goede kwaliteit luchtfilers hebt.
Want het grootste nadeel van het niet goed onderhouden van de luchtfilters is dat er zand in de carburateur of erger nog, in het injectie systeem kan komen. Die uiteindelijk het zand samen met de benzine naar de cilinder spuit, en dan gaat je motor stuk in het ergste geval. Dus als je er over na denkt, dan is het toch belangrijk. En daarom schrijf ik hier daar een stukje over.
Het grootste verschil met een foam luchtfilter zoals wij die kennen, is dat we hem kunnen schoonmaken en ontvetten, en dan weer opnieuw in oliën. Dus het is relatief goedkoop en duurzaam, in vergelijking met een papieren luchtfilter zoals wij die zien bij straat motoren. De kunst is om de luchtfilter zo schoon mogelijk te houden, want dan krijgt hij het meeste lucht. Want als je luchtfilter smerig is en vol zand zit, dan gaat er minder lucht door natuurlijk. Daarom gebruiken wij als er veel stof is een grand prix hoes van Twin Air. Dit is een soort haarnetje, maar dan speciaal voor over je luchtfilter. Dit is een gemakkelijke manier om je luchtfilter zo schoon mogelijk te houden.