DID ketting
-
DID ervt 520 X-Ring Enduro Ketting gold 118 Schakels
€ 89,95 -
DID VX3 520 X-ring gold Sluitschakel
€ 5,95 -
sunstar rtg1 520 gold ketting 120 schakels
€ 104,95 -
DID Ert-3 Ketting 520 gold Sluitschakel
€ 3,95 -
DID 520 ERT3 Gold Motocross Ketting 118 Schakels
€ 59,95 -
DID 415S ktm sx 50 ketting 130 Schakels
€ 19,95 -
DID 520 VX3 X-Ring Gold Ketting 118 Schakels
€ 79,95 -
DID Ketting 420 NZ3 gold Sluitschakel
€ 2,95 -
DID Ketting NZ 428 gold Sluitschakel
€ 2,95 -
DID ER 420 NZ3 Gold Motocross Ketting 136 Schakels
€ 39,95 -
DID ER 428NZ Gold Motocross Ketting 134 Schakels
€ 49,95 -
DID ERVT 520 X-ring gold Sluitschakel
€ 5,95
Is uw DID crossmotor ketting versleten of uw zoekt andere motor ketting.
Als u op zoek bent naar goede kwaliteit crossmotor ketting, dan kom je vaak bij een merk als DID terecht. Dit is een bedrijf uit Japan dat marktleider is op het gebied van crossmotor kettingen, en levert ook aan de meeste motor fabrikanten in Japan. DID heeft heeft verschillende kettingen van 50cc tot 1000+ en ook nog is in verschillende soorten, x-ring, o-ring en standaard. Welke u ook kiest, het hangt af van het gebruik. Persoonlijk rijdt ik zelf met een x-ring ketting op mijn 450, want ze gaan toto 3x langer mee als een standaard ketting. En met het vermogen van een 450 merk je het gewicht verschil niet. Dus dit ik voor mij een economische beslissing. Alle ketting die wij verkopen zijn uitgerust met een sluitschakel, en geen klinkschakel.
Wist je dat je ketting strakker word naarmate je de schokbreker in veert? Daarom houden wij altijd 3 vingers op elkaar aan tussen de ketting en bovenste ketting geleider. Op deze manier zit de ketting niet te strak en niet te los. Maar dit moet je wel naar elke race controleren of de ketting niet langer geworden is. Vooral bij een normale of o-ring crossmotor ketting gebeurt dat. Een goede kwaliteit x-ring crossmotor en enduro ketting hoef je vaak maar 1 of 2 keer te spannen, en dan nooit meer. Een x-ring ketting is een stuk robuuster en zwaarder als een o-ring ketting, en word veel aanbevolen voor enduro motoren of crossmotoren van 250cc. Want op een 125cc of lager heb je gewoon te veel vermogen verlies, omdat de x-ring enduro ketting zwaarder is.
Als u de crossmotor ketting gaat spannen dan doet u doet bij de as van de achterbrug, want daar zit 1 stel schroeven en een bout om de stelschroef vast te draaien. U kunt aan de hand van de stelschroef en de stelblok goed de streepjes zien, en dan is het gewoon een kwestie van de streepjes tellen, en zorgen dat links en rechts exact het zelfde is. Want heb je bijvoorbeeld rechts 3 streepjes en links 2 streepjes, dan staat uiteindelijk het wiel er scheef in. En dat is levensgevaarlijk. En op die manier ga je spelen met de streepjes om er voor te zorgen dat het achterwiel er recht in staat, en de crossmotor ketting er op 3 vingers gespannen staat. Mocht u er toch niet uitkomen, dan helpen wij uw graag.