Luchtfilters
-
Twin Air Luchtfilter suzuki rmz 250 19-23 450 18-23
€ 15,95 Vanaf: € 13,46 -
Twin Air Luchtfilter yamaha yzf 250 19-23 450 18-22
€ 17,95 -
Hiflo luchtfilter honda cr 125 250 500 89-99
€ 14,95 -
Hiflo luchtfilter honda cr 125 250 500 00-01
€ 14,95 -
Hiflo luchtfilter honda cr 125 250 02-07
€ 14,95 -
Hiflo luchtfilter honda cr 80 85 86-07
€ 14,95 -
Hiflo luchtfilter honda crf 250 04-09 450 03-08
€ 14,95 -
Hiflo luchtfilter honda crf 250 10-13 450 09-12
€ 14,95 -
Hiflo luchtfilter honda crf 250 14-17 450 13-16
€ 14,95 -
Hiflo luchtfilter honda crf 450 02
€ 14,95 -
Hiflo luchtfilter ktm 125+ 08-11
€ 14,95 -
Hiflo luchtfilter ktm husq 85+ 11-16
€ 14,95 -
Twin Air Luchtfilter ktm husq sx 85 13-17 sx sxf 11-15
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter ktm sx 65 97-23 tc 65 17-23
€ 15,95 Vanaf: € 13,46 -
Twin Air Luchtfilter ktm sx 50 09-23 tc 50 17-23
€ 7,95 -
Twin Air Luchtfilter kawasaki kx 80 85 91-23
€ 15,95 Vanaf: € 13,46 -
Twin Air Luchtfilter kawasaki kx 125 250 02-08
€ 15,95 Vanaf: € 13,46 -
Twin Air Luchtfilter kawasaki kxf 250 06-16 kxf 450 06-15
€ 15,95 Vanaf: € 13,46 -
Twin Air Luchtfilter kawasaki kxf 450 16-18 kxf 250 17-18
€ 15,95 Vanaf: € 13,46 -
Twin Air Luchtfilter kawasaki kx 125 250 87-89 kx 500 87-03
€ 15,95 Vanaf: € 13,46
Luchtfilters zorgen ervoor dat er schone lucht naar binnen gaat, en zand buiten blijft.
Een van de meest irritante en saaiste dingen van het onderhouden van een crossmotor is het schoonmaken en oliën van een luchtfilter. Het is niet zo leuk als het schoonmaken van je crossbril bijvoorbeeld. Maar als je passie motorcrossen is en je geeft om je motor, dan is het onderhoud van je luchtfilter ook belangrijk. Want als jij geen lucht krijgt, dan doe je ook niks. En dat geld voor een crossmotor net zo. En het kan je meer vermogen geven als je goede kwaliteit luchtfilers hebt.
Want het grootste nadeel van het niet goed onderhouden van de luchtfilters is dat er zand in de carburateur of erger nog, in het injectie systeem kan komen. Die uiteindelijk het zand samen met de benzine naar de cilinder spuit, en dan gaat je motor stuk in het ergste geval. Dus als je er over na denkt, dan is het toch belangrijk. En daarom schrijf ik hier daar een stukje over.
Het grootste verschil met een foam luchtfilter zoals wij die kennen, is dat we hem kunnen schoonmaken en ontvetten, en dan weer opnieuw in oliën. Dus het is relatief goedkoop en duurzaam, in vergelijking met een papieren luchtfilter zoals wij die zien bij straat motoren. De kunst is om de luchtfilter zo schoon mogelijk te houden, want dan krijgt hij het meeste lucht. Want als je luchtfilter smerig is en vol zand zit, dan gaat er minder lucht door natuurlijk. Daarom gebruiken wij als er veel stof is een grand prix hoes van Twin Air. Dit is een soort haarnetje, maar dan speciaal voor over je luchtfilter. Dit is een gemakkelijke manier om je luchtfilter zo schoon mogelijk te houden.