Luchtfilters
-
Twin Air powerflow kit Luchtfilter suzuki rmz 250 07-18 450 04-17
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter suzuki rmz 250 19-23 450 18-23
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter yamaha yz 125 250 97-20
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter yamaha yzf 250 14-18 450 14-17
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter yamaha yzf 250 19-23 450 18-22
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter ktm sx tc 65 09-23
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter ktm sx tc 11-15
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter ktm husq gasgas sx tc 85 18-24
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter ktm sx tc 19-20
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter ktm sx tc 16-18
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter ktm sxf exc-f fc fe 16-18
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter ktm sxf exc-f fc fe 11-15
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter ktm husq gasgas sxf exc-f fc fe 19-22
€ 16,95 -
Twin Air Luchtfilter Husqvarna 92-13
€ 15,95 Vanaf: € 13,46 -
Twin Air Luchtfilter ktm husq gasgas 23-24
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter honda crf 250 22-23 450 21-23
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled yamaha yzf 250 14-18 450 14-17
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled suzuki rm 80 85 86-23
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter kawasaki kxf 450 2024
€ 16,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter kawasaki kxf 450 2024
€ 16,95
Luchtfilters zorgen ervoor dat er schone lucht naar binnen gaat, en zand buiten blijft.
Een van de meest irritante en saaiste dingen van het onderhouden van een crossmotor is het schoonmaken en oliën van een luchtfilter. Het is niet zo leuk als het schoonmaken van je crossbril bijvoorbeeld. Maar als je passie motorcrossen is en je geeft om je motor, dan is het onderhoud van je luchtfilter ook belangrijk. Want als jij geen lucht krijgt, dan doe je ook niks. En dat geld voor een crossmotor net zo. En het kan je meer vermogen geven als je goede kwaliteit luchtfilers hebt.
Want het grootste nadeel van het niet goed onderhouden van de luchtfilters is dat er zand in de carburateur of erger nog, in het injectie systeem kan komen. Die uiteindelijk het zand samen met de benzine naar de cilinder spuit, en dan gaat je motor stuk in het ergste geval. Dus als je er over na denkt, dan is het toch belangrijk. En daarom schrijf ik hier daar een stukje over.
Het grootste verschil met een foam luchtfilter zoals wij die kennen, is dat we hem kunnen schoonmaken en ontvetten, en dan weer opnieuw in oliën. Dus het is relatief goedkoop en duurzaam, in vergelijking met een papieren luchtfilter zoals wij die zien bij straat motoren. De kunst is om de luchtfilter zo schoon mogelijk te houden, want dan krijgt hij het meeste lucht. Want als je luchtfilter smerig is en vol zand zit, dan gaat er minder lucht door natuurlijk. Daarom gebruiken wij als er veel stof is een grand prix hoes van Twin Air. Dit is een soort haarnetje, maar dan speciaal voor over je luchtfilter. Dit is een gemakkelijke manier om je luchtfilter zo schoon mogelijk te houden.