Luchtfilters
-
Twin Air Luchtfilter pre-oiled ktm husq sx 85 13-17 sx sxf 11-15
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled ktm exc sx sxf 03-07 sx 85 05-12
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled ktm sx sxf husq 16-22
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled honda crf 250 18-19 450 17-20
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled suzuki rmz 250 19-23 450 18-23
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled yamaha yzf 250 19-23 450 18-22
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled yamaha yz 65 18-24
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled kawasaki kxf 250 21-23 450 19-23
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled ktm sx tc 85 18-23
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled honda crf 250 20-21
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled ktm husq gasgas 23-24
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled honda crf 250 22-23 450 21-23
€ 19,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter Honda crf 250 22-23 450 21-23
€ 16,95 -
Hiflo luchtfilter honda cb 750 900 1000 1100 79-83
€ 14,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter kawasaki kxf 250 17-20 450 16-18
€ 16,95 -
Twin Air Luchtfilter kawasaki kx 65 00-23
€ 16,95 -
Twin Air Luchtfilter ktm exc sx sxf 03-07 sx 85 05-12
€ 15,95 Vanaf: € 13,46 -
Twin Air Luchtfilter ktm sx sxf husq 16-22
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter honda crf 250 18-19 450 17-20
€ 16,95 -
Twin Air Luchtfilter pw50
€ 8,95
Luchtfilters zorgen ervoor dat er schone lucht naar binnen gaat, en zand buiten blijft.
Een van de meest irritante en saaiste dingen van het onderhouden van een crossmotor is het schoonmaken en oliën van een luchtfilter. Het is niet zo leuk als het schoonmaken van je crossbril bijvoorbeeld. Maar als je passie motorcrossen is en je geeft om je motor, dan is het onderhoud van je luchtfilter ook belangrijk. Want als jij geen lucht krijgt, dan doe je ook niks. En dat geld voor een crossmotor net zo. En het kan je meer vermogen geven als je goede kwaliteit luchtfilers hebt.
Want het grootste nadeel van het niet goed onderhouden van de luchtfilters is dat er zand in de carburateur of erger nog, in het injectie systeem kan komen. Die uiteindelijk het zand samen met de benzine naar de cilinder spuit, en dan gaat je motor stuk in het ergste geval. Dus als je er over na denkt, dan is het toch belangrijk. En daarom schrijf ik hier daar een stukje over.
Het grootste verschil met een foam luchtfilter zoals wij die kennen, is dat we hem kunnen schoonmaken en ontvetten, en dan weer opnieuw in oliën. Dus het is relatief goedkoop en duurzaam, in vergelijking met een papieren luchtfilter zoals wij die zien bij straat motoren. De kunst is om de luchtfilter zo schoon mogelijk te houden, want dan krijgt hij het meeste lucht. Want als je luchtfilter smerig is en vol zand zit, dan gaat er minder lucht door natuurlijk. Daarom gebruiken wij als er veel stof is een grand prix hoes van Twin Air. Dit is een soort haarnetje, maar dan speciaal voor over je luchtfilter. Dit is een gemakkelijke manier om je luchtfilter zo schoon mogelijk te houden.