Luchtfilters
-
Twin Air powerflow kit Luchtfilter yamaha yzf 450 23-24
€ 18,95 -
Twin Air Luchtfilter sherco se 125 300 se-f 250 500 14-23
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled Sherco se sef 14-23
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter sherco se 125 300 2024
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled Sherco se 125 300 2024
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter beta rr enduro 20-24
€ 15,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled beta rr enduro 20-24
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled kawasaki kxf 450 2024
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled powerflow kit ktm husq gas sxf 250 450 23-24
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled ktm husq gasgas sx tc 65 2024
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter ktm husq sx tc 50 2024
€ 16,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled powerflow kit ktm husq gas sx tc 125 250 23-24
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled ktm husq gasgas sx tc 50 2024
€ 19,95 -
Twin Air powerflow kit Luchtfilter ktm husq gas sxf exc-f 23-24
€ 16,95 -
Twin Air Luchtfilter ktm husq sx tc 65 24-
€ 16,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled yamaha yzf 250 24 450 23-24
€ 20,95 -
Twin Air Luchtfilter yamaha yzf 250 24 450 23-24
€ 16,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled suzuki rm rmz 03-18
€ 19,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled ktm sx 50 09-23 tc 50 17-23
€ 11,95 -
Twin Air Luchtfilter pre-oiled ktm sx 65 97-23 tc 65 17-23
€ 19,95
Luchtfilters zorgen ervoor dat er schone lucht naar binnen gaat, en zand buiten blijft.
Een van de meest irritante en saaiste dingen van het onderhouden van een crossmotor is het schoonmaken en oliën van een luchtfilter. Het is niet zo leuk als het schoonmaken van je crossbril bijvoorbeeld. Maar als je passie motorcrossen is en je geeft om je motor, dan is het onderhoud van je luchtfilter ook belangrijk. Want als jij geen lucht krijgt, dan doe je ook niks. En dat geld voor een crossmotor net zo. En het kan je meer vermogen geven als je goede kwaliteit luchtfilers hebt.
Want het grootste nadeel van het niet goed onderhouden van de luchtfilters is dat er zand in de carburateur of erger nog, in het injectie systeem kan komen. Die uiteindelijk het zand samen met de benzine naar de cilinder spuit, en dan gaat je motor stuk in het ergste geval. Dus als je er over na denkt, dan is het toch belangrijk. En daarom schrijf ik hier daar een stukje over.
Het grootste verschil met een foam luchtfilter zoals wij die kennen, is dat we hem kunnen schoonmaken en ontvetten, en dan weer opnieuw in oliën. Dus het is relatief goedkoop en duurzaam, in vergelijking met een papieren luchtfilter zoals wij die zien bij straat motoren. De kunst is om de luchtfilter zo schoon mogelijk te houden, want dan krijgt hij het meeste lucht. Want als je luchtfilter smerig is en vol zand zit, dan gaat er minder lucht door natuurlijk. Daarom gebruiken wij als er veel stof is een grand prix hoes van Twin Air. Dit is een soort haarnetje, maar dan speciaal voor over je luchtfilter. Dit is een gemakkelijke manier om je luchtfilter zo schoon mogelijk te houden.