4-Takt Olie
-
Motul 300V Factory Line 15w60 Off Road 4-Takt Olie 1L
Motul 300v off road 4-takt olie is een speciale 100% full synthetische olie dat is ontwikkeld door GP teams in de motorcross (5w40) en enduro (5w40-15w60). Dit is de beste olie als u een getunde blok heeft of heel hoog in toeren rijdt. Meer info -
Motul 300V Factory Line 10w40 4-Takt Olie 1L
Motul 300v factory line 10w40 4-takt olie is een speciale 100% synthetische olie dat ontwikkeld is door fabrieks teams. Deze olie is uitvoerig getest onder extreme omstandigheden, en laat een film laagje achter om de onderdelen extra te beschermen en smeren. Wat er uiteindelijk voor zorgt dat uw onderdelen langer mee gaan. Meer info -
Motul 5100 10w40 4-Takt Olie 4L
Motul 5100 10w40 4-takt olie is geschikt voor alle offroad en road motoren, met of zonder natte koppeling dat vanaf de fabrikant 10w40 adviseert met JASO MA2 standaard. De speciale Motul Ester technologie verbeterd het schakelen, starten en verminderd de frictie tussen koppelingsplaten. Voor meer informatie zie extra beschrijving. Meer info -
Motul 7100 10w60 4-Takt Olie 4L
Motul 7100 10w60 is een 100% synthetische 4-takt olie dat geschikt is voor alle offroad motoren, met of zonder natte koppeling dat vanaf de fabrikant 10w60 adviseert, zoals in dit geval KTM en Husqvarna. De speciale Motul Ester technologie verbeterd het schakelen, voorkomt te veel frictie en verlengd het levensduur van de versnellingsbak. Meer info -
Motul 300V Factory Line 15w60 Off Road 4-Takt Olie 4L
Motul 300v 15w60 off road 4-takt olie 4 liter is een speciale 100% full synthetische olie dat is ontwikkeld door GP teams in motorcross en enduro. Dit olie is van zeer hoge kwaliteit, en word aangeraden door KTM. Meer info -
Motul 5100 10w30 4-Takt Olie 4L
Motul 5100 10w30 4-takt is geschikt voor type motoren, met of zonder natte koppeling dat vanaf de fabrikant 10w30 adviseert. Honda motoren bijvoorbeeld. De speciale Motul Ester technologie verbeterd het schakelen en voorkomt te veel frictie. Meer info -
Motul 7100 10w40 4-Takt Olie 4L
Motul 7100 10w40 is een 100% synthetische 4-takt olie dat geschikt is voor alle offroad motoren, met of zonder natte koppeling dat vanaf de fabrikant 10w40 adviseert. De speciale Motul Ester technologie verbeterd het schakelen, voorkomt te veel frictie en verlengd het levensduur van de versnellingsbak. Meer info -
Castrol Power RS racing 4-Takt Olie 10W50
Castrol power RS racing release formula gegarandeerd maximale vermogen. Castrol Power RS 4-takt olie word aanbevolen door de meeste motor fabrikanten, waaronder Kawasaki. Meer info -
Motul Ngen 5 10w40 1L
Motul Ngen 5 10w40 4-takt is geschikt voor alle offroad motoren, met of zonder natte koppeling dat vanaf de fabrikant 10w40 adviseert. De speciale Motul Ester technologie verbeterd het schakelen en voorkomt te veel frictie. Meer info -
Motul Ngen 5 10w40 4L
Motul Ngen 5 10w40 4-takt is geschikt voor alle offroad motoren, met of zonder natte koppeling dat vanaf de fabrikant 10w40 adviseert. De speciale Motul Ester technologie verbeterd het schakelen en voorkomt te veel frictie. Meer info
4-takt olie speciaal voor uw crossmotor. Half synthetisch of toch full synthetisch?
Net zoals je dat bij een 2-takt doet, moet je bij een 4-takt nog vaker blok olie vervangen. Want olie verversen van een 4-takt crossmotor is zeer belangrijk, en ik raad ook aan om uw eigen handleiding erbij te pakken en kijken wanneer je het moet aan verversen, en welke olie je dan moet hebben. Want je vervangt bij een 2-takt alleen de versnellingsbak olie, maar bij een 4-takt draait de complete motor op olie. En moet dus regelmatig ververst worden, om een optimale smering te creëren. Het is dus verstand om uw motor handleiding erbij te pakken en goed lezen wat je de olie eraf moet laten lopen, en waar je de schone olie in moet gooien.
Vaak word 10w40 aanbevolen voor de Japanse motoren en 10w60 voor KTM motoren. Maar als je motor fabrikant 10w60 adviseert, dan gooi je er geen 10w40 op. Kijk dan gelijk ook even naar de oliefilter. Want ook die moet regelmatig vervangen worden, aangezien alle vuil en troep verzameld word in een oliefilter. Nu zijn er ook nog eens verschillende soorten die we het vaak gebruiken in de motorcross en enduro, namelijk half synthetisch, full syntetisch en factory line. Voor in mijn eigen standaard crossmotor gebruikt een half synthetische olie van Motul, de 5100. Puur omdat de 5100 voldoende is voor een standaard crossmotor, en de snelheid die ik rijdt. Rijdt u toch veel hoog in toeren en hebt u een getuned blok? Dan adviseer ik de factory line of in ieder geval een full synthetische olie, en van een goed merk zoals Motul of castrol. Want als u blok stuk gaat, dan is het goedkope olie dat een paar euro goedkoper is het niet waard.
Natuurlijk zijn er nog honderd duizend andere soorten 4-takt olie en merken, maar ik zou wel voor kwaliteit gaan, en geen olie bij de action of gamma halen. Dus als je kiest voor een half synthetisch olie of een full synthetische olie, hier vind u alles daar over.