Productbeschrijving
Details
BIJSLUITER SHIDO-LITHIUM ACCU
HET PLAATSEN VAN EEN ACCU
• Alvorens de accu te plaatsen, steeds eerst de accuspanning meten met een voltmeter. Wanneer de spanning gezakt is tot onder 12,4V, dan even wat bijladen (zie het hoofdstuk Laden).
• Steeds de instructies uit het met het voertuig bijgeleverde instructieboekje opvolgen om de installatie te voltooien.
• De positieve en de negatieve kabel op de juiste pool aansluiten.
LADEN
• De laadspanning mag NOOIT hoger zijn dan 15V.
• Bij afzonderlijk laden, de accu steeds uit het voertuig verwijderen.
• De accu met een lagere stroom dan de volle laadstroom (zoals terug te vinden in de technische gegevens) laden.
• Voelt de accu heet aan, dan het laden onmiddellijk stoppen. De accu eerst laten afkoelen alvorens het laden verder te zetten.
• Na het laden, de accu 1 tot 2 uur laten rusten alvorens de spanning te meten. Bedraagt de spanning minder dan 12,4V dan extra bijladen.
STALLING
• Vóór opslag dient de accu voor (±) 80% geladen te zijn.
• Hoe en waar een accu opslaan ?
Accu’s dienen in een schone, droge en goed verluchte ruimte te worden opgeslagen, waarbij elk contact met bijtende producten is uitgesloten en ze niet worden blootgesteld aan warmte of vuur.
• Bij opslag dient de accu om de 180 dagen volgeladen te worden.
TRANSPORT
• Bij transport dient de accu voor (±) 80% volgeladen te zijn.
• De accu dient goed geïsoleerd en schokbestendig verpakt te worden om beschadiging door stoten of schokken te vermijden.
• Bij transport dient de accu tijdens het laden en lossen met zorg te worden behandeld. De accu niet gooien ; schokken en stoten vermijden.
• Nooit accu’s samen met ontvlambare, explosieve stoffen of met scherpe metalen voorwerpen vervoeren.
ONDERHOUD
• De accu is af fabriek volledig verzegeld en is volledig onderhoudsvrij. Nooit proberen de accu te openen.
• Wordt de accu gedurende een langere periode niet gebruikt, dan de spanning controleren en bijladen indien nodig, conform de instructies van het hoofdstuk Stalling.
• Een in een voertuig gemonteerde accu die voor een langere tijd niet wordt gebruikt, dient te worden bijgeladen telkens wanneer de klemspanning minder dan 12,4V bedraagt.
• Er steeds voor zorgen dat de accuklemmen schoon zijn en goed vast zitten.
VARIA
• SHIDO kan niet aansprakelijk worden gesteld voor problemen als gevolg van het niet naleven van bovenstaande instructies.
• Nooit de accu onderdompelen in water of vochtig laten worden.
• Nooit de accu in de buurt van vuur of warmtebronnen bewaren.
• Nooit de positieve (+) batterijklem omwisselen met de negatieve (-) klem.
• Nooit de accu rechtstreeks aansluiten op een wandstopcontact.
• Nooit de accu in vuur gooien of blootstellen aan een directe warmtebron.
• Nooit de accu kortsluiten door kabels of andere metalen aan te sluiten op de positieve (+) en negatieve (-) klemmen.
• Nooit de behuizing van de accu doorprikken met een nagel of eender welk ander scherp voorwerp ; nooit proberen de accu open te breken of er op te stappen.
• Nooit op de accu slaan of er mee gooien of blootstellen aan harde schokken of stoten.
• Nooit rechtstreeks op of aan de accuklemmen lassen.
• Nooit eender welke poging ondernemen om de accu uit elkaar te halen of er wijzigingen op of aan te brengen.
• Nooit de accu in een magnetron/microgolfoven of in een drukvat leggen.
• Nooit de accu samen met primaire accu’s gebruiken (zoals droge-celaccu’s) maar ook niet met accu’s die een verschillende capaciteit hebben of van een ander type of merk zijn.
• Nooit de accu gebruiken wanneer deze een ongewone geur verspreidt, warm aanvoelt, van kleur of van vorm verandert, of wanneer er iets anders abnormaals gebeurt. Wanneer het bovenstaande zich voordoet tijdens het gebruik of het opladen van de accu, deze onmiddellijk uit het toestel verwijderen of loskoppelen van de lader en de accu niet langer meer gebruiken.
• Omgevingstemperaturen onder 0°Celsius kunnen de werking van de accu negatief beïnvloeden.
VOORDELEN
• Tot 65% lichter dan een lood/zuur accu
• Niet vervuilend : bevat geen zuren of zware metalen zoals lood, cadmium of kwik.
• Niet lekkend : geen zuur binnenin, geen lekproblemen
• Extreem hoge startstroom : startstroom meer dan 40 DIN CA (lood/zuur accu 10 DIN CA)
• Herlaadt vlug dankzij hoge laadstroom : laadt met 10 x C ; voor 90% herladen na amper 6 minuten.
• Zeer hoog aantal ontlaad/oplaadcycli : meer dan 2000 cycli conform de Japanse norm JISD (slechts 150 à 300 cycli voor een lood/zuur accu)
• Langere standtijd : meer als één jaar (slechts 6 maanden voor een lood/zuur accu)
• Uitstekende prestaties : zelfs bij hoge temperaturen tussen 60 à 80°C
• Energiebesparend :: stabiele ontlaadspanning en een lagere inwendige weerstand.
• Zeer veilig : niet explosief en niet brandbaar
INSTRUCTIEBOEKJE VOOR STARTACCU’S VOOR MOTORFIETSEN
• Deze handleiding is bedoeld voor de lithiumionaccu’s van SHIDO.
• De accu’s zijn vriendelijk voor het milieu, bevatten geen schadelijke vervuilende stoffen, of bijtende zuren en zijn vrij van toxische zware metalen.
• Het bedrijf is ISO 9001, ISO 14001, CE, UL en RoHS gecertificeerd.
• Wordt de accu gebruikt in omgevingsomstandigheden die niet in onderhavig document voorkomen, gelieve contact met ons op te nemen voor het verkrijgen van onze toestemming. We kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor en verlenen geen garantie voor gevolgschade als gevolg van oneigenlijk gebruik .
BEDOELD VOOR ALLE MOTORSPORTEN
• Scooters
• Moto’s
• Quads
• Jetski’s
CERTIFICATEN
• Certificaat ISO-9001
• Certificaat ISO-14001
Model
APRILIA 50 RS4 50 (11-15)
BAROSSA 50 50 Mini Python (03-05)
BAROSSA 100 100 Sport/Python (03-05)
BETA 125 125 Urban (08-15)
BETA 125 125 Urban Special (09-15)
BETA 125 ALP 125 (08-15)
BETA 125 RE 125 Enduro (09-15)
BETA 125 RR 125 Enduro (09-15)
BETA 125 RR 125 Motard (08-15)
BETA 200 200 Urban (08-15)
BETA 200 200 Urban Special (09-15)
BETA 200 ALP 200 (08-15)
BETA 250 RR 250 2T Enduro (13-15)
BETA 250 RR 250 4T Enduro (05-09)
BETA 250 RR 250 Racing (14-15)
BETA 300 300 X-Trainer (2015)
BETA 300 RR 300 Enduro (13-14)
BETA 300 RR 300 Enduro Racing (2015)
BETA 350 RR 350 EFI Enduro (2015)
BETA 350 RR 350 Enduro (11-15)
BETA 350 RR 350 Enduro Racing (2013)
BETA 350 RR 350 Enduro Racing (2015)
BETA 390 RR 390 Enduro (2015)
BETA 400 RR 400 Enduro (05-14)
BETA 430 RR 430 Enduro (2015)
BETA 430 RR 430 Enduro Racing (2015)
BETA 450 RR 450 Cross Country (2012)
BETA 450 RR 450 Enduro (05-14)
BETA 450 RR 450 Enduro Racing (13-14)
BETA 480 RR 480 Enduro (2015)
BETA 480 RR 480 Enduro Racing (2015)
BETA 498 RR 498 Enduro (12-13)
BETA 520 RR 520 Enduro (10-12)
BETA 525 RR 525 Enduro (05-09)
DERBI 50 DRD 50 R Senda Pro (07-13)
DERBI 50 DRD 50 R Senda Racing (09-13)
DERBI 50 DRD 50 R Senda Racing (2006)
DERBI 50 DRD 50 SM Senda Evo (08-11)
DERBI 50 DRD 50 SM Senda Pro (07-13)
DERBI 50 DRD 50 SM Senda Racing (04-13)
DERBI 50 GP1 50 Race (05-07)
DERBI 50 GPR 50 Nude (04-09)
DERBI 125 125 SM Senda (04-07)
DERBI 125 GPR 125 Nude (04-08)
DERBI 125 GPR 125 Racing (04-09)
E-TON 50 BXL 50 Draco (05-06)
E-TON 50 RXL 50 M Viper Mini (04-07)
E-TON 50 RXL 50 Viper (04-07)
E-TON 90 RXL 90 R Viper (04-07)
E-TON 90 RXL 90 Viper (04-07)
HONDA 90 EZ 90 Cub (91-95)
HONDA 90 TRX 90 EX (07-08)
HONDA 90 TRX 90 Fourtrax (2006)
HONDA 90 TRX 90 X (12-15)
HONDA 90 TRX 90 X (2009)
HONDA 100 NF 100 Astrea (97-99)
HONDA 100 SCV 100 Lead (03-08)
HONDA 100 SH 100 Scoopy (96-01)
HONDA 100 SJ 100 Bali Ex (96-99)
HONDA 125 CG 125 ES (04-08)
HONDA 125 CLR 125 W City Fly (98-03)
HONDA 125 NSR 125 F (88-92)
HONDA 125 NSR 125 R (89-01)
HONDA 125 NXR 125 Bros (2005)
HONDA 125 XR 125 L (03-08)
HONDA 150 CRF 150 F (06-14)
HONDA 223 FTR 223 (00-02)
HONDA 223 FTR 223 A (2002)
HONDA 230 CRF 230 F (04-15)
HONDA 230 SL 230 Free landsports (97-01)
HONDA 230 XL 230 (2002)
HONDA 250 CRF 250 X (04-15)
HONDA 400 NS 400 R (85-89)
HUSABERG 250 FE 250 e (13-14)
HUSABERG 250 TE 250 (2014)
HUSABERG 300 TE 300 (2014)
HUSABERG 350 FE 350 e (2014)
HUSABERG 400 FE 400 (00-02)
HUSABERG 450 FE 450 (13-14)
HUSABERG 501 FE 501 (00-02)
HUSABERG 501 FE 501 (13-14)
HUSABERG 501 FE 501 E (03-04)
HUSABERG 600 FE 600 Enduro (00-03)
HUSQVARNA 250 FE 250 (14-15)
HUSQVARNA 250 TE 250 (14-15)
HUSQVARNA 300 TE 300 (14-15)
HUSQVARNA 350 FE 350 (14-15)
HUSQVARNA 450 FE 450 (14-15)
HUSQVARNA 501 FE 501 (14-15)
HYOSUNG 50 SD 50 (00-06)
HYOSUNG 50 SF 50 Prima (00-06)
HYOSUNG 50 SF 50 R Rally (00-06)
HYOSUNG 100 TE 100 (05-07)
KAWASAKI 50 KFX 50 KSF 50 (03-05)
KAWASAKI 50 KXF 50 KSF 50 (07-14)
KAWASAKI 80 KFX 80 (03-06)
KAWASAKI 90 KXF 90 KSF 90 (07-15)
KEEWAY 50 50 Flash (07-09)
KEEWAY 50 50 Focus (06-07)
KEEWAY 50 50 Hurricane (07-14)
KEEWAY 50 50 Hurricane Base (2007)
KEEWAY 50 50 Matrix (06-12)
KEEWAY 50 RY8 50 (07-09)
KEEWAY 50 RY8 50 Racing (10-11)
KEEWAY 50 RY8 50 SP (10-11)
KEEWAY 50 X-Ray 50 Supermoto (07-09)
KEEWAY 125 125 Target (13-15)
KTM 200 200 Duke (12-14)
KTM 200 200 Duke ABS (13-14)
KTM 200 EXC 200 (2014)
KTM 250 EXC 250 (2014)
KTM 250 EXC 250 Factory (2005)
KTM 250 EXC 250 Racing (01-03)
KTM 250 EXC 250 Racing (2005)
KTM 250 EXC 250 Racing Six Days (2003)
KTM 250 EXC 250 Six Days (14-15)
KTM 250 EXC-F 250 (06-07)
KTM 250 EXC-F 250 (09-11)
KTM 250 EXC-F 250 (14-15)
KTM 250 EXC-F 250 Champion Edition (2010)
KTM 250 EXC-F 250 EXC Racing (02-06)
KTM 250 EXC-F 250 Factory Edition (2011)
KTM 250 EXC-F 250 Six Days (07-11)
KTM 250 EXC-F 250 Six Days (2015)
KTM 250 XC 250 (14-15)
KTM 250 XC-F 250 (11-15)
KTM 300 EXC 300 (2014)
KTM 300 EXC 300 Six Days (14-15)
KTM 300 XC 300 (2014)
KTM 350 350 Freeride (12-15)
KTM 350 XC-F 350 (12-15)
KTM 400 EXC 400 (09-11)
KTM 400 EXC 400 Factory Edition (2011)
KTM 400 EXC 400 Factory Racing (2005)
KTM 400 EXC 400 Factory Racing (2007)
KTM 400 EXC 400 Racing (00-02)
KTM 400 EXC 400 Racing (05-07)
KTM 400 EXC 400 Racing Six Days (01-03)
KTM 450 450 SX-F Quad (2009)
KTM 450 EXC 450 (09-15)
KTM 450 EXC 450 (2006)
KTM 450 EXC 450 Champion Edition (2010)
KTM 450 EXC 450 Factory (2005)
KTM 450 EXC 450 Factory Racing (2007)
KTM 450 EXC 450 Racing (03-07)
KTM 450 EXC 450 Racing Six Days (04-07)
KTM 450 EXC 450 Six Days (09-15)
KTM 450 EXC-R 450 (2008)
KTM 450 EXC-R 450 Six Days (2008)
KTM 450 SX 450 Quad (08-10)
KTM 450 SX-F 450 (08-10)
KTM 450 XC 450 Quad (07-10)
KTM 500 EXC 500 (12-15)
KTM 500 EXC 500 Six Days (12-15)
KTM 505 SX 505 Quad (09-12)
KTM 505 SX-F 505 (2007)
KTM 505 XC-F 505 (2009)
KTM 520 EXC 520 Racing (00-02)
KTM 520 EXC 520 Racing Six Days (01-02)
KTM 525 EXC 525 Factory (2005)
KTM 525 EXC 525 Factory Racing (2007)
KTM 525 EXC 525 Racing (03-07)
KTM 525 EXC 525 Racing Six Days (03-07)
KTM 525 MXC 525 Desert Racing (03-05)
KTM 525 XC 525 Desert Racing (06-07)
KTM 525 XC 525 Quad (08-12)
KTM 530 EXC 530 (09-11)
KTM 530 EXC 530 Factory Edition (2011)
KTM 530 EXC 530 Six Days (09-12)
KTM 530 EXC-R 530 (2008)
KTM 530 EXC-R 530 Six Days (2008)
KTM 660 660 Rallye (2000)
KTM 660 LC4 660 Rallye (1999)
KYMCO 50 50 AC Super 9 (00-07)
KYMCO 50 50 Agility (05-15)
KYMCO 50 50 Agility Basic (2007)
KYMCO 50 50 Agility Carry (11-15)
KYMCO 50 50 Bet & Win (02-06)
KYMCO 50 50 Calypso (1999)
KYMCO 50 50 Cobra (00-06)
KYMCO 50 50 Cobra Racer (00-06)
KYMCO 50 50 Dink (07-14)
KYMCO 50 50 Dink Classic Euro 2 (2003)
KYMCO 50 50 Dink Sports (02-06)
KYMCO 50 50 Dink/Spacer/Yager (07-10)
KYMCO 50 50 Dink/Spacer/Yager (98-05)
KYMCO 50 50 Filly (98-00)
KYMCO 50 50 Grand Dink (04-15)
KYMCO 50 50 i Kymcosento (2013)
KYMCO 50 50 i Newsento (2013)
KYMCO 50 50 Jetix (2010)
KYMCO 50 50 K-Pipe (12-13)
KYMCO 50 50 LC Super 9 (00-07)
KYMCO 50 50 Like (09-15)
KYMCO 50 50 Looker (07-08)
KYMCO 50 50 Looping (1998)
KYMCO 50 50 Maxxer (2006)
KYMCO 50 50 Nexxon (08-09)
KYMCO 50 50 People (99-11)
KYMCO 50 50 S Grand Dink (12-13)
KYMCO 50 50 Sento (08-15)
KYMCO 50 50 Top Boy (97-06)
KYMCO 50 50 Vitality (04-09)
KYMCO 50 50 Yager (2007)
KYMCO 50 CK 50 QT S Agility (06-15)
KYMCO 50 CV 50 QT S Agility (06-14)
KYMCO 50 LX 50 Filly (00-06)
KYMCO 50 MAXXER 50 Quad (05-15)
KYMCO 50 MXer 50 Quad (00-07)
KYMCO 50 RS 50 Agility (10-14)
KYMCO 50 S 50 People (05-15)
KYMCO 50 SR 50 Active (08-11)
KYMCO 50 ZX 50 Super Fever/Scout (99-06)
KYMCO 90 90 Maxxer (05-15)
KYMCO 90 KXR 90 Mongoose (04-15)
KYMCO 100 100 Cobra Racer (99-03)
KYMCO 100 AS 100 (1999)
KYMCO 100 KB 100 Manboy (97-00)
KYMCO 125 125 Calypso (1999)
MALAGUTI 100 F12 100 Phantom (99-03)
MBK 100 YW 100 Booster (99-02)
MH/MOTOR HISPANIA 50 RX 50 R (08-14)
PEUGEOT 50 50 Kisbee 2T (10-15)
PEUGEOT 50 50 Kisbee 4T (10-15)
PEUGEOT 50 NK 7 Naked (09-13)
PEUGEOT 50 RS 50 Kisbee 2T (10-15)
PEUGEOT 50 RS 50 Kisbee 4T (10-15)
PEUGEOT 100 100 Elyseo (98-03)
PEUGEOT 100 100 LooXoR (01-04)
PEUGEOT 100 100 Speedfight (97-07)
PEUGEOT 100 100 Streetzone (14-15)
PEUGEOT 100 100 Trekker (98-00)
PEUGEOT 100 100 Vivacity (02-07)
PEUGEOT 110 110 Vox (12-13)
POLARIS 50 50 Outlaw (08-14)
POLARIS 50 50 Predator (04-07)
POLARIS 50 50 Scrambler (01-03)
POLARIS 90 90 Outlaw (07-14)
POLARIS 90 90 Predator (03-06)
POLARIS 90 90 Scrambler X (01-03)
POLARIS 90 90 Sportsman (01-14)
SHERCO 250 SE 250 Enduro (14-15)
SHERCO 250 SE 250 i-F Enduro (12-13)
SHERCO 250 SE-R 250 Enduro (14-15)
SHERCO 250 SEF 250 Enduro (14-15)
SHERCO 250 SEF 250 R Enduro (14-15)
SHERCO 300 SE 300 Enduro (14-15)
SHERCO 300 SE 300 i-F Enduro (12-13)
SHERCO 300 SE-R 300 Enduro (14-15)
SHERCO 300 SEF 300 Enduro (14-15)
SHERCO 300 SEF 300 R Enduro (14-15)
SHERCO 450 SEF 450 (2015)
SHERCO 450 SEF-R 450 (2015)
SUZUKI 50 LT-Z 50 Quadsport (06-15)
SUZUKI 80 LT 80 (87-95)
SUZUKI 80 LT 80 Quad Sport (96-06)
SUZUKI 100 AH 100 Adress (92-94)
SUZUKI 100 AH 100 P Adress (95-96)
SUZUKI 110 UG 110 Adress (98-02)
SUZUKI 250 DR 250 R (98-00)
SUZUKI 250 DR-Z 250 (01-07)
SUZUKI 500 RG 500 Gamma (86-89)
SYM 50 50 Fiddle II (13-15)
SYM 50 50 Fiddle II AF05W-6/AW05W-T (08-12)
SYM 50 50 Orbit II (12-15)
SYM 50 50 Orbit II Naked (12-15)
YAMAHA 50 XC 50 X Vino Classic (2008)
YAMAHA 50 XF 50 Giggle / Vox (07-09)
YAMAHA 90 YFM 90 R Raptor (09-13)
YAMAHA 125 TDR 125 (89-93)
YAMAHA 125 TDR 125 R (94-03)
YAMAHA 125 TDR 125 R Lightburner (93-94)
YAMAHA 230 TTR 230 (05-06)
YAMAHA 250 WR 250 F (03-07)
Extra informatie
Extra informatie
Artikelnummer | ltktmo4l |
---|---|
EAN | Nee |
Gewicht | 1 |
Aantal Tanden | Nee |
maat sproeier | Nee |
Kleur | Nee |
Merk | Shido |
Maat Zuiger | Nee |
handvaten | Nee |
Prijs | € 64,95 |
Schakels | Nee |