Remblokken
-
Moto-Master Voorremblokken honda yamaha kawasaki suzuki beta
Moto-master remblokken zijn voor meerdere merken en modellen verkrijgbaar in 3 verschillende compound's. Namelijk Nitro sport, Racing en Racing GP. Bij "product beschrijving" hieronder kun je goed zien welk het beste bij u past. Meer info -
Moto-Master Remblokken ktm husq sx tc 65 85
Moto-master remblokken zijn voor ktm husq sx tc 50 65 en 85 verkrijgbaar in 3 verschillende compound's. Namelijk Nitro sport, Racing en Racing GP. Bij "product beschrijving" hieronder kun je goed zien welk het beste bij u past. LET OP! Deze remblokken passen bij sommige modellen zowel voor als achter. Kijk bij beschrijving of uw model en bouwjaar geschikt is voor de verschillende compound's.
Meer info -
Moto-master remblokken Ceramic Honda cb, cbx, cm, gl, vt, vf 81-98
Deze remblokken van Moto-master zijn uitermate geschikt om uw oude remblokken te vervangen. Dit zijn ceramische remblokken die beter remmen, en langer mee gaan. Made in Holland. Meer info -
Moto-Master Voorremblokken ktm husq gasgas sherco
Moto-master remblokken zijn voor KTM en Husq verkrijgbaar in 3 verschillende compound's. Namelijk Nitro sport, Racing en Racing GP. Bij "product beschrijving" hieronder kun je goed zien welk het beste bij u past. Meer info -
Moto-Master Voorremblokken yamaha yz 125 250 22-24 yzf 250 450 20-24
Moto-master remblokken zijn voor meerdere merken en modellen verkrijgbaar in 3 verschillende compound's. Namelijk Nitro sport, Racing en Racing GP. Bij "product beschrijving" hieronder kun je goed zien welk het beste bij u past. Meer info -
Moto-Master Achterremblokken yz yzf kxf rmz beta
Moto-master remblokken zijn voor meerdere merken en modellen verkrijgbaar in 3 verschillende compound's. Namelijk Nitro sport, Racing en Racing GP. Bij "product beschrijving" hieronder kun je goed zien welk het beste bij u past. Meer info -
Moto-Master Achterremblokken honda cr crf
Moto-master remblokken zijn voor meerdere merken en modellen verkrijgbaar in 3 verschillende compound's. Namelijk Nitro sport, Racing en Racing GP. Bij "product beschrijving" hieronder kun je goed zien welk het beste bij u past. Meer info -
Moto-Master Achterremblokken ktm husq sx tc 85 11-20
Moto-master remblokken zijn voor de KTM sx85 en Husq tc 85 verkrijgbaar in 3 verschillende compound's. Namelijk Nitro, Racing en Racing GP. Bij "product beschrijving" hieronder kun je goed zien welk het beste bij u past. Meer info -
Moto-Master Voorremblokken ktm husq sx tc 85 14-20
Moto-master remblokken zijn voor de KTM sx85 en Husq tc 85 verkrijgbaar in 3 verschillende compound's. Namelijk Nitro, Racing en Racing GP. Bij "product beschrijving" hieronder kun je goed zien welk het beste bij u past. Meer info -
Moto-Master remblokken ktm husq gas sx tc 50 02-23
Moto-master remblokken zijn voor meerdere merken en modellen verkrijgbaar in 3 verschillende compound's. Namelijk Nitro sport, Racing en Racing GP. Bij "product beschrijving" hieronder kun je goed zien welk het beste bij u past. Meer info
Als je op zoekt naar remblokken voor je crossmotor, dan zul je verbazen welke keuzes je hebt.
En we hebben het niet over merken. Want er zijn verschillende soorten remblokken voor je crossmotor. En het gaat voornamelijk om de compound van de remblokken, want je kun er wel een studie van maken welke remblokken of welke merken nou het beste bij jou past. Maar laten we het simpel houden. In de motorcross gebruiken het meest de sintered remblokken. Maar wat is in vredes naam nou sintered? Dat moet je mij niet vragen, want daar heb ik geen verstand van. Het komt er op neer dat ze verschillende metalen samenpersen zoals bijvoorbeeld koper tot 1 blok. Dat is het simpelste om uit te leggen, want in het werkelijkheid komt daar natuurlijk veel meer bij te kijken. Hier zal ik verschillende soorten remblokken uitleggen wat ze doen.
Sintered remblokken
Sintered remblokken zorgen voor een perfecte warmte afvoer, gaan lang mee, en verkrachten niet je remschijf. Het is niet gek dat deze remblokken populair zijn bij de meeste rijders, want het remt goed, is goedkoop en gaat lang mee. Dit word ook het meest gebruikt voor motorcross.
Carbon remblokken
Organische remblokken of terwijl carbon remblokken. Deze zie je tegenwoordig als non-asbest, en ja je leest het goed, vroeger waren ze gemaakt van asbest, en dat was toen heel normaal. Tegenwoordig worden ze gemaakt van Aramid vezels welke synthetisch zijn en zeer sterk. Deze remblokken werken perfect onder droge race omstandigheden maar niet zo goed in natte omgevingen. Deze worden in de cross ook niet zo vaak gebruikt, maar werken wel het beste in droge omstandigheden.
En er nog verschillende soorten materialen waar remblokken van gemaakt worden, maar meestal gebruiken wij in de motorcross de sintered remblokken.