Remblokken
-
Moto-Master Achterremblokken yz yzf kxf rmz beta
€ 17,95 -
Moto-Master Achterremblokken honda cr crf
€ 17,95 -
Moto-Master Achterremblokken ktm husq sx tc 85 11-20
€ 17,95 -
Moto-Master Voorremblokken ktm husq sx tc 85 14-20
€ 17,95 -
Moto-Master remblokken ktm husq gas sx tc 50 02-23
€ 17,95 -
Moto-Master Achterremblokken ktm husq gasgas sherco
€ 17,95 -
Moto-Master Voorremblokken yamaha yz 125 250 yzf 250 450 08-24
€ 17,95 -
Moto-Master Voorremblokken honda yamaha kawasaki suzuki beta
€ 17,95 -
Moto-Master Remblokken ktm husq sx tc 65 85
€ 16,95 -
Moto-master remblokken Ceramic Honda cb, cbx, cm, gl, vt, vf 81-98
€ 27,95 -
Moto-Master Voorremblokken ktm husq gasgas sherco
€ 17,95 -
Moto-Master Voorremblokken yamaha yz 125 250 22-24 yzf 250 450 20-24
€ 17,95
Als je op zoekt naar remblokken voor je crossmotor, dan zul je verbazen welke keuzes je hebt.
En we hebben het niet over merken. Want er zijn verschillende soorten remblokken voor je crossmotor. En het gaat voornamelijk om de compound van de remblokken, want je kun er wel een studie van maken welke remblokken of welke merken nou het beste bij jou past. Maar laten we het simpel houden. In de motorcross gebruiken het meest de sintered remblokken. Maar wat is in vredes naam nou sintered? Dat moet je mij niet vragen, want daar heb ik geen verstand van. Het komt er op neer dat ze verschillende metalen samenpersen zoals bijvoorbeeld koper tot 1 blok. Dat is het simpelste om uit te leggen, want in het werkelijkheid komt daar natuurlijk veel meer bij te kijken. Hier zal ik verschillende soorten remblokken uitleggen wat ze doen.
Sintered remblokken
Sintered remblokken zorgen voor een perfecte warmte afvoer, gaan lang mee, en verkrachten niet je remschijf. Het is niet gek dat deze remblokken populair zijn bij de meeste rijders, want het remt goed, is goedkoop en gaat lang mee. Dit word ook het meest gebruikt voor motorcross.
Carbon remblokken
Organische remblokken of terwijl carbon remblokken. Deze zie je tegenwoordig als non-asbest, en ja je leest het goed, vroeger waren ze gemaakt van asbest, en dat was toen heel normaal. Tegenwoordig worden ze gemaakt van Aramid vezels welke synthetisch zijn en zeer sterk. Deze remblokken werken perfect onder droge race omstandigheden maar niet zo goed in natte omgevingen. Deze worden in de cross ook niet zo vaak gebruikt, maar werken wel het beste in droge omstandigheden.
En er nog verschillende soorten materialen waar remblokken van gemaakt worden, maar meestal gebruiken wij in de motorcross de sintered remblokken.