Motorcross moet betaalbaar blijven!

Tel 0591-221478
Meest gestelde vragen Weblog

Wiellagers

Artikelen 11 tot 20 van 48 in totaal

per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Artikelen 11 tot 20 van 48 in totaal

per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Dit is wat je moet weten over wiellagers voor crossmotoren.

Als een wiel lager stuk gaat tijdens het rijden, dan kunnen er verschillende problemen ontstaan. In het ergste geval gaat uw hard crashen en kunt u zich zeer veel pijn doen. Of in de meeste geval, dan gaat je wiel naaf stuk of complete wiel stuk. En dat willen we natuurlijk niet. De meeste hedendaagse crossmotoren hebben een gesloten gelagerd systeem in de naaf, zodat je dat niet meer hoeft te smeren met lagervet.

Deze gesloten wiel lagers kunnen net zo lang mee gaan, als je motor. Alleen als je hem goed onderhoud. Er zijn een aantal simpele dingen waar je aan moet gaan denken.

- Maak niet veel wheelies

- Houd je hogedrukspuit niet te dicht op de lagers

- Rijdt niet te lang op stenen ondergrond.

Maar wanneer ben ik toe aan nieuwe crossmotor wiellagers?

Je kunt het gemakkelijk controleren als je een band gaat verwisselen. Dan kun je al snel genoeg merken as je de vinger in de gat van de as steekt, waar de lager zit, of het wel goed rond gaat draaien, en of er geen lagers er uit vallen. Ook is het dan een ideale moment om je lagers eens goed in te vetten met lagervet. Normaal gesproken maak je na elke cross dag de as van de wiel schoon, en vet je hem dan opnieuw in. En doe je de lagers pas als je er een nieuwe band op gooit bijvoorbeeld. Wij raden altijd aan om veiligheid handschoenen te dragen, want je werkt natuurlijk wel met chemicaliën zoals remmenreiniger en lagervet.