Balhoofdlager
-
All Balls 22-1056 Balhoofdlager Gas Gas
All Balls balhoofdlagers zijn een perfecte vervanging van je kapotte lagers. All Balls hebben extra brede lagers, betere kwaliteit, en past pressies hetzelfde als origineel. Meer info -
All Balls balhoofdlager suzuki rm 125 250 05-08 rmz 450 05-07
All Balls balhoofdlagers zijn een perfecte vervanging van je kapotte lagers. All Balls hebben extra brede lagers, betere kwaliteit, en past pressies hetzelfde als origineel. Meer info -
All Balls balhoofdlager suzuki rm 125 250 89-90 yamaha yz 125 250 87-95 Sherco
All Balls balhoofdlagers zijn een perfecte vervanging van je kapotte lagers. All Balls hebben extra brede lagers, betere kwaliteit, en past pressies hetzelfde als origineel. Meer info -
Prox Balhoofdlager Honda cr 93-07 crf 250 04-09 en 22-24 450 02-08 en 17-24
Deze originele balhoofdlager set zijn een perfecte vervanging van je kapotte lagers. Meer info -
Prox Balhoofdlager Honda crf 250 10-13 450 09-12
Deze originele balhoofdlager set zijn een perfecte vervanging van je kapotte lagers. Meer info -
Prox Balhoofdlager Honda crf 250 14-17 450 13-18
Deze originele balhoofdlager set zijn een perfecte vervanging van je kapotte lagers. Meer info -
Prox Balhoofdlager ktm husq gas 125-525 93-24
Deze originele balhoofdlager set zijn een perfecte vervanging van je kapotte lagers. Meer info -
Prox Balhoofdlager ktm husq gas sx 50 65 85 98-24
Deze originele balhoofdlager set zijn een perfecte vervanging van je kapotte lagers. Meer info -
Prox Balhoofdlager kawasaki kx 125 250 500 kxf 250 450 92-24
Deze originele balhoofdlager set zijn een perfecte vervanging van je kapotte lagers. Meer info -
Prox Balhoofdlager yamaha yz 65 80 85 93-24 kawasaki kx 65 85 86-24
Deze originele balhoofdlager set zijn een perfecte vervanging van je kapotte lagers. Meer info
Hebben crossmotor balhoofdlagers onderhoud nodig?
Balhoofdlager zie je gemakkelijk over het hoofd, want als het werkt dan werkt het toch? Toch is de balhoofdlager belangrijk, want het zorgt er we voor dat je kunt sturen. En je kunt hem zelfs nog verstellen door hem strakker of minder strak aan te draaien, waarbij het draaien van de stuur soepeler gaat of juist stroever. Maar laten we eerlijk zijn, sinds wanneer heb jij je balhoofdlager schoongemaakt en ingevet? Nog nooit gedaan? Dat verbaast mij niks. Want een groot deel van de crossers weten helemaal niet dat het onderhoud nodig heeft, laat staan regelmatig. Maar vergeet niet dat je balhoofdlager er voor zorgen dat je soepel kan sturen.
Wanneer een motor uit de fabriek komt, dan zit er standaard een klein laagje vet op de lagers. Want een laag vet zorgt voor een soort kussens tussen de lagers, en houd natuurlijk water en vuil zo veel mogelijk buiten. Maar naar verloop van tijd verdwijnt de vet langzaam uit je balhoofdlager, door bijvoorbeeld het afspuiten van de motor en dat het op gaat drogen. Wanner het vet weg is, of niet meer smeerbaar is omdat het al zo oud is, dan heeft de lagers geen smering meer en gaat het slijten in en om het frame. Dat zul je ook merken, want dan stokt het al ware een beetje, terwijl het soepel moet draaien. Ik raad aan dat u in ieder geval 1x in het jaar al uw lagers moet gaan controleren, schoonmaken en opnieuw invetten met lagervet.
Nou dat is leuk allemaal, maar ik kan toch ook gewoon nieuwe balhoofdlagers kopen? En dit krijg ik verrassend veel te horen, terwijl het geen moeite is om het in te vetten. Je kunt het natuurlijk laten doen, maar je kunt het ook prima zelf doen. Of je nu gaat voor onderhoud of je koopt simpelweg nieuwe lagers, wij kunnen je daar het beste over adviseren.