Meest gestelde vragen
Hoe veilig is mx-discount.nl?
Uw gegevens zijn veilig bij ons. Door uw wachtwoorden te versleutelen en al uw gegevens over een versleutelde verbinding is de beveiliging van MX-Discount optimaal. Ook is website is beveiligd en heeft een 128-bit SSL certificaat.
Hebben jullie een winkel of showroom, en kan ik de producten ophalen?
Om onze prijzen zo laag mogelijk te houden hebben wij geen showroom of winkel. Doordat wij steeds meer aan het inversteren zijn in het beeld materiaal en de shop, kunt u zelf een goede beslissing maken of uw het wilt kopen. U kunt uw bestelling alleen op afspraak afhalen in ons magazijn. Voor meer informatie over betalingen klik hier.
Wat moet ik doen als het pakketje is beschadigt of er missen dingen?
MX-Discount stelt alles in het werk om er voor te zorgen dat uw pakket goed aankomt. Mocht uw pakket toch niet naar behoren aan zijn gekomen dan kunt u contact opnamen met onze klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl. Wij doen er dan alles aan om uw bestelling alsnog goed af te ronden.
Hoe kan ik mx-discount contacteren?
U kunt ons elke dag een email sturen naar klantenservice@mx-discount.nl, en we reageren doorgaans binnen 2 uur op werkdagen, of uw kunt bellen naar 0591-221478 van 09:00-17:00
Is er iemand die een andere taal spreekt dan Nederlands?
Onze klanten komen uit verschillende landen, ook werken wij veel samen met buitenlandse bedrijven voor de cross. Daardoor spreken wij ook Engels en Duits.
Our customer service speaks English en German.
Wat moet ik doen als mijn motor merk, model of bouwjaar er niet tussen zit?
Indien u motor er niet tussen zit, neem dan contact op met de klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl, dan kijken we of wij u alsnog kunnen helpen. Het is bijna onmogelijk om alle merken, modellen en bouwjaren in ons systeem te zetten.
Het product of maat is uitverkocht wat kan ik doen?
Neem dan contact op met onze klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl. Zij kunnen u informeren over de bijzonderheden
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland zijn € 5.95 Bij bestellingen boven € 99 zijn de verzendkosten gratis.
Voor België en Duitsland zijn de verzendkosten € 9,95 en boven € 250 gratis. Zie voor meer informatie over levertijd, verzendkosten en feestdagen deze pagina. Klik hier
Ik probeer te bestellen maar het lukt niet, wat moet ik doen?
Als u in uw winkelwagen bent en het lukt niet om te betalen, kan dit te maken hebben met de cookies instellingen of een storing.
Een eenvoudige manier om dit te omzeilen is om via een andere browser (safari, google chrome, firefox, enz...) of andere computer de bestelling te plaatsen.
Indien u nog steeds problemen ondervindt met het bestellen, neemt u best even contact op met onze klantenservice.
Hoe weet ik of ik besteld heb?
Zodra u een bestelling heeft geplaatst en betaald, krijgt u van ons een bevestiging e-mail met alle benodigde informatie.
Het is dus belangrijk dat u een werkende e-mail adres invult.
Heeft u iets besteld maar geen bevestiging e-mail van ons ontvangen, neem dan contact met ons op.
Kijk voor de zekerheid even of hij niet bij uw spam is terecht gekomen.
Wat is mijn order status?
Met behulp van uw ordernummer dat u krijgt als het pakket is verzonden, kunt u het pakket volgen. Let op! De track&trace-link wordt pas s'avonds actief nadat de bestelling op de zelfde dag is verzonden.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Wilt u uw bestelling annuleren kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl. Als uw bestelling al in het uitleverproces zit of verstuurd is, kan de bestelling niet meer geannuleerd worden. Als klant heeft u recht op 14 kalenderdagen zichttermijn na ontvangst van uw bestelling. Dit mits de producten en verpakkingen in onveranderde staat verkeren, dat wil zeggen ongebruikt en onbeschadigd.
U mag de producten niet gebruiken, maar natuurlijk wel voorzichtig bekijken. kijk voor meer informatie op onze herroepingsrecht pagina. Klik hier
Ik heb per ongeluk een verkeerd adres ingevuld, wat moet ik doen?
Als u een fout heeft gemaakt in het afleveradres, kunt u het beste zo snel mogelijk contact opnemen met onze klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl. Als uw bestelling al verwerkt is en in het uitleverproces zit, kan het adres helaas niet meer aangepast worden. De leverancier neemt helaas ook geen adreswijzigingen van ons aan. In het geval dat het pakket door de leverancier naar ons wordt teruggestuurd wegens onbekend/fout adres (op te volgen op de track&trace link die u van ons ontvangt bij het uitsturen van de bestelling), kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl die dan een nieuwe bestelling zal opmaken voor u.
Wanneer komt mijn pakket aan?
De levertijd ligt tussen 2-5 werkdagen. Bij drukte bij de leverancier of als het product bijbesteld dient te worden, kan dit langer dan 5 werkdagen duren. Als dit het geval is, dan nemen wij contact met uw op over de stand van zaken. Uw kunt dan beslissen of uw de bestelling wilt annuleren of er op wilt wachten. Tenzij het product aangeeft "voor 16:00 besteld, morgen in huis" dan kunnen we het dezelfde dag nog versturen.
Wat moet ik doen als mijn bestelling vertraagd is?
Krijgen wij het bericht van ons magazijn of koerier dat uw bestelling vertraagd is, dan zullen wij u zo snel mogelijk proberen te informeren. Als klant heeft u altijd de mogelijkheid om uw bestelling te annuleren als uw product vertraagd is. Wij doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat wij niet kunnen voldoen aan onze verplichtingen. Wij voorbehouden ons het recht om vergoedingen aan de klant voor vertraagde bezorging af te wijzen.
De track-and-trace link werkt niet
Gemiddeld duurt het ongeveer 1-2 werkdagen voordat deze link actief word. Is dit niet het geval, neem dan contact op met de klantenservice.
Hoe ontvang ik mijn bestelling?
U bestelling word direct bij uw thuisbezorgd via DPD of PostNL. U ontvangt een mail met een tracking nummer zodra uw bestelling gereed is voor verzending, hiermee kunt u de zending volgen. Als u kiest voor een afhaal locatie van de desbetreffende vervoerder, dan ontvangt u een aflever e-mail, dat uw pakket op de afhaal locatie ligt.
Op mijn track-and-trace link staat dat mijn pakket is bezorgt, maar ik heb niks ontvangen wat moet ik doen?
- Vraag even bij de buren of deze het pakketje voor u in ontvangst hebben genomen.
- Controleer of het pakket in een carport/garage/onder tuinmeubels ligt.
Mocht dit geen resultaat opleveren neem dan even contact op met de klantenservice.
Ik heb maar een deel van mijn grote bestelling ontvangen?
Bij een grotere bestelling (volume) kan het zijn dat uw bestelling is opgedeeld in 2 zendingen waarbij het kan gebeuren dat u de pakketten op verschillende tijdstippen/dagen ontvangt.
U zult dan uw bestelling verdeeld over meerdere pakketten op verschillende tijdstippen/dagen ontvangen. Wij bezorgen met DPD of PostNL. Indien geen van de hiervoor vermelde scenario’s van toepassing is en u bepaalde producten in uw bestelling ontbreken gelieve zo snel mogelijk na ontvangst van de bestelling contact op te nemen met de klantenservice.
Wat zijn de retourkosten?
De retourkosten bedragen € 6,75 voor standaard verzendingen binnen Nederland, en dient de klant zelf te betalen. Tenzij uw verkeerde artikelen heeft ontvangen, en aantoonbaar kan maken dat wij een fout hebben gemaakt. Dan hoeft u geen retour kosten betalen. Is dit het geval, neem dan voor het retour sturen van uw pakket contact met ons op.
Voor meer informatie over retourneren klik hier
Hoe retourneer ik een product?
Zodra wij het product ontvangen hebben, zullen wij het andere product toesturen.
Indien u het ruilproces wilt versnellen kunt u ons het bewijs van inlevering /afgiftebewijs van de post doormailen via klantenservice@mx-discount.nl en in deze mail ook vermelden welk product u terugstuurt en naar welk product of welke maat u wilt ruilen.
Vermeld ook even het ordernummer/factuurnummer in de mail.
Na ontvangst van uw retour storten wij het geld terug via de betalingsmethode die u heeft gebruikt bij uw bestelling.
Opgelet!
Voor retourneren geldt een zichttermijn van 14 kalenderdagen als het product in nieuwstaat is en het in de originele verpakking wordt teruggezonden.
Helaas kunnen wij geen tenten, elektrische producten zoals CDI modules, ontstekingen en speciaal bestelde artikelen zoals bedrukte kleding, gepersonaliseerde nummerplaatstickers, wielen (compleet) en voedingssupplementen in retour nemen.
Wanneer u bij een postkantoor uw bestelling retour stuurt dient u altijd een bewijs van inlevering te ontvangen met een tracking nummer. Bewaar deze goed, zodat u later altijd kunt bewijzen dat u uw bestelling terug heeft gestuurd!
Voor meer informatie over het retour proces Klik hier
Wat moet ik doen als ik een beschadigt of verkeerd geleverd product hebt gekregen?
Zodra u het pakket ontvangt is het belangrijk dat u het onmiddellijk nakijkt.
MX-Discount inspecteert elk pakket voordat het wordt verzonden maar als blijkt dat u toch een beschadigd bijvoorbeeld door transport - of verkeerd product heeft ontvangen neemt u best zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via 0591-221478 of via klantenservice@mx-discount.nl. Zodoende kan eventueel onnodig wachten vanwege de retoursprocedure vermeden worden.
Kijk altijd na of u het juiste onderdeel hebt ontvangen voordat u een reserveonderdeel monteert. MX-Discount is niet verantwoordelijk voor schade die ontstaat door verkeerde of verkeerd gemonteerde onderdelen. Eventuele vergoeding voor verkeerde of verkeerd gemonteerde artikelen is begrensd tot de verkoopprijs van het product.
Om het proces te versnellen willen we u vragen om enkele foto’s door te mailen.
- Bij schade: detailfoto van de schade + overzichtsfoto van het hele product
- Bij verkeerd product: foto van het product en label op de verpakking + van de bon die u bij de bestelling hebt ontvangen.
Mail deze foto’s samen met een korte omschrijving naar klantenservice@mx-discount.nl. Gelieve hierbij ook uw ordernummer/factuurnummer te vermelden. De klantenservice zal u hier dan zo snel mogelijk bij helpen.
Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
Een retoursproces duurt doorgaans 1 week.
Zodra het retourspakket bij ons is binnengekomen ontvangt u hierover bericht en wordt er een ruil opgemaakt of het aankoopbedrag van de retour terugbetaald a.d.h.v. wat u op het retoursformulier hebt aangegeven.