Standaards
-
Moose Heavy Duty Standaard Bok
Deze heavy duty bok van Moose is ideaal voor u de crossmotor niet wilt op tillen. Deze bok is stevig en stabiel. Meer info -
Moose Heavy Duty Standaard T-stand
Deze heavy duty t-stand is ideaal voor u crossmotor weg te zetten, zonder de motor op te tillen. Meer info -
Polisport Basic Standaard Bok Zwart
Deze nieuwe bok van Polisport is gemaakt van kunststof en licht. Meer info -
Polisport Multipurpose Tripod triangel
Dit is een standaard die in meerdere toepassing gebruikt kan worden. Zo kunt u hem gebruiken bij het schoonmaken, tijdens transport of natuurlijk als standaard. Hij is gemaakt van kunststof en speciaal voor cross en enduro motoren. Meer info
Bent u een crossmotor standaard of bok nodig? En hoe werkt dat?
Als u een hebt gereden en uw komt de baan uit, dan moet uw crossmotor ergens parkeren. Dit gebeurt op een crossmotor standaard of bok, die verkrijgbaar zijn in verschillende soorten. Als u nieuw bent in de motorcross, dan is een standaard onmisbaar om uw crossmotor op te zetten en onderhoud aan te doen. Zoals het vervangen van een ketting en tandwielen. Denk hier bij aan een auto, want als je onder de auto wilt gaan sleutelen dan ben je ook een lift nodig. Dit is eigenlijk het zelfde, alleen dan in klein formaat. Nu zijn er verschillende soorten bokjes en standaards. Zoals een trap bokje en een aluminium en plastic standaard. Het voordeel van de trap bokje, is dat je hem onder de motor kunt schuiven en uw trapt hem simpelweg omhoog. Dit is het minst belastend voor uw lichaam, vooral naar een lange zware sessie. Maar er zijn ook standaard en bokjes waar je de motor zelf op moet gaan zetten.
Het meest gebruikte crossmotor lift is de crossmotor standaard. Hierbij moet uw de motor zelf op de bok zetten. Er zijn verschillende manieren om dat te doen. U kunt hem aan de zijkant vastgrijpen bij de filterbak, of u pakt hem bij de achterwiel en lift dan de achterkant vanuit uw benen op de bok. dat zijn de beste manieren om uw crossmotor op een standaard te zetten. Maar je kunt hem ook bij de voorwiel pakken wat veel gp monteurs vaak doen, omdat het veel lichter is, maar dit vergt veel oefening want je moet je balanceren aan de voorkant, en is niet gemakkelijk. Maar dat is aan uw zelf, wat u het fijnste vind.