Standaards
-
Polisport Bike stand bok Opvouwbaar
De motorstandaard van Polisport is gemaakt van kunststof dat tegen een stootje kan. U kunt hem gemakkelijk dichtklappen, en opbergen waar u maar wilt. Verkrijgbaar in verschillende kleuren. Meer info -
Motorsport pro crossmotor Bok Aluminium black
Deze pro bok is ideaal om u cross of enduro motor weg te zetten, en onderhoud aan te voeren. Door de opening kunt u gemakkelijk u olie verversen. Meer info -
Acerbis hydraulische Standaard crossmotor Bok
Deze hydraulische standaard bok van Acerbis is ideaal om u cross of enduro motor op te tillen, zonder al te veel kracht te zetten. Meer info -
Acerbis Bike stand bok 711
De motorstandaard van Acerbis is gemaakt van kunststof dat tegen een stootje kan. Verkrijgbaar in verschillende kleuren. Meer info -
Drc crossmotor triangel Standaard
Deze heavy duty triangel standaard is speciaal gemaakt voor cross en enduro motoren. Meer info -
Drc hydraulische Standaard crossmotor Bok
Deze hydraulische standaard bok is ideaal om u cross of enduro motor op te tillen, zonder al te veel kracht te zetten. Meer info -
Motorsport crossmotor triangel Standaard
Deze heavy duty triangel standaard is speciaal gemaakt voor alle type cross en enduro motoren. Made in USA. Meer info -
Motorsport pro crossmotor Bok Aluminium
Deze pro bok is ideaal om u cross of enduro motor weg te zetten, en onderhoud aan te voeren. Door de opening kunt u gemakkelijk u olie verversen. Meer info -
Scar hydraulische Standaard crossmotor Bok
Deze hydraulische standaard bok is ideaal om u cross of enduro motor op te tillen, zonder al te veel kracht te zetten. Meer info -
Mx-discount Standaard crossmotor Bok zwart
Deze standaard trap bok is ideaal om u cross of enduro motor weg te zetten.
- Eenvoudige en betrouwbare constructie
- Hoogte: 30-43 cm
- Max. Belasting: 150 kg
- Afmeting: 20x30cm
Meer info
Bent u een crossmotor standaard of bok nodig? En hoe werkt dat?
Als u een hebt gereden en uw komt de baan uit, dan moet uw crossmotor ergens parkeren. Dit gebeurt op een crossmotor standaard of bok, die verkrijgbaar zijn in verschillende soorten. Als u nieuw bent in de motorcross, dan is een standaard onmisbaar om uw crossmotor op te zetten en onderhoud aan te doen. Zoals het vervangen van een ketting en tandwielen. Denk hier bij aan een auto, want als je onder de auto wilt gaan sleutelen dan ben je ook een lift nodig. Dit is eigenlijk het zelfde, alleen dan in klein formaat. Nu zijn er verschillende soorten bokjes en standaards. Zoals een trap bokje en een aluminium en plastic standaard. Het voordeel van de trap bokje, is dat je hem onder de motor kunt schuiven en uw trapt hem simpelweg omhoog. Dit is het minst belastend voor uw lichaam, vooral naar een lange zware sessie. Maar er zijn ook standaard en bokjes waar je de motor zelf op moet gaan zetten.
Het meest gebruikte crossmotor lift is de crossmotor standaard. Hierbij moet uw de motor zelf op de bok zetten. Er zijn verschillende manieren om dat te doen. U kunt hem aan de zijkant vastgrijpen bij de filterbak, of u pakt hem bij de achterwiel en lift dan de achterkant vanuit uw benen op de bok. dat zijn de beste manieren om uw crossmotor op een standaard te zetten. Maar je kunt hem ook bij de voorwiel pakken wat veel gp monteurs vaak doen, omdat het veel lichter is, maar dit vergt veel oefening want je moet je balanceren aan de voorkant, en is niet gemakkelijk. Maar dat is aan uw zelf, wat u het fijnste vind.