De stalen korf zorgt ervoor dat de platen maximale wrijving hebben en op en neer kunnen glijden. Dit zorgt niet alleen voor een soepele koppeling, maar ook voor minder slijtage. Rekluse biedt veel help en ondersteuning bij het installeren van een TorqDrive kit. Ze hebben zelf een YouTube kanaal, waar uw stap voor stap kunt zien wat u moet doen. Doe het installeren van een kit thuis en niet op de baan. De afstand tussen de platen en korf zijn een beetje krap met het installeren, maar er is niets aan de hand. Want na 15min rijden zit alles op zijn plaats.



We testen de RekluseTorDrive op een 2014 crf 450 honda die de sterkste veren heeft van alle standaard 450cc’s.

De standaard koppeling begint te verminderen en te slippen na ongeveer 20 minuten rijden, zelfs als je hem niet misbruikt. Om constant de beste gevoel en druk te houden op je koppeling, moet je vaak aan de aftelknop draaien. Want anders heb je vermogen verlies op het achterwiel, omdat je koppeling gaat slippen, vooral als je in het zand of modder rijd. Tijdens het testen van de TorqDrive, gingen we vaak veranderen van stijve (rood) of slappe (zilver) veren.

We merkten duidelijk dat de rode stijve veren aanzienlijk meer pk’s overdracht hebben dan de zilveren veren, maar ze produceerden aanzienlijk meer power dan de standaard veren. De pro rijders houden van de stijve (rood) koppeling, omdat ze dan perfect kunnen aanvoelen dat de koppeling doet. Daarin tegen zijn de amateurs blij met de zilveren veren, dat toch meer power heeft dan standaard, maar super licht aanvoelt.

De koppeling voelt aan als een soepele 250F koppeling, alleen dan wel met een ongelooflijke tractie. Pas naar 30 uur hoeft u de hendel pas weer afstellen, zelfs naar een lange enduro ritten. De kunst van een perfect werkende koppeling is dat er veel veel olie circuleert in de korf, wat alles koeler houd. De Rekluse koppeling kit met TorDrive is speciaal ontworpen om maximaal olie te circuleren, in samenwerking met het Honda factory mx-gp team in Europa. Honda heeft de TorqDrive uitvoerig getest, en ze gebruiken het nu in hun factory’s motoren, in zowel de 450 als 250 klasse.




Rekluse TorqDrive systeem heeft de Honda CRF450R volledig getransformeerd.

Het resultaat is dat er een betere krachtoverbrenging is op het achterwiel en een soepeler koppeling. Maar het beste van alles is dat deze koppeling niet kan slippen, dus zero fading. De Rekluse Core Manuel koppeling kit met TorqDrive en andere producten van Rekluse zijn exclusief verkrijgbaar bij mx-discount.nl